Vandaag zetten we onze collega Daniël in de schijnwerpers. Als nestor en voorbeeld in het A-team heeft Daniel een indrukwekkend carrièrepad afgelegd. Hij startte zijn carrière in 1980 als team- en salesmanager in de farmaceutische sector, aansluitend zelfstandig met meerdere bank- en verzekeringskantoren, waarna hij in 2001 al zijn werkzaamheden begon te combineren met activiteiten als bemiddelaar met een open vastgoedkantoor. Toen Altro in 2020 het kantoor overnam, werd Daniel een onmisbaar onderdeel van het A-team, waar hij zich momenteel richt op verhuur, beheer en diensten van alle aard. Met zijn uitgebreide kennis, enthousiasme en betrouwbaarheid is Daniel een makelaar die altijd klaarstaat om klanten te begeleiden naar hun ideale woning met alle aanhorige zaken. Vandaag delen we zijn verhaal en inzichten.
Wat triggerde jou om met Altro in zee te gaan?
‘Ik kende Dave al via enkele projecten waar we samen aan werkten. In juni 2020 zou ik normaal met pensioen gaan, en daarom nam ik contact op met Dave en Kris om te bespreken of mijn kantoor kon ressorteren onder Altro. Uiteindelijk ben ik in mei 2020 bij Altro gestart. Altro heeft altijd goed bij mij gepast; er was meteen een perfecte klik en ik had een goed gevoel bij de vastgoedgroep in volle ontwikkeling. Altro werkt empatisch en is bijzonder professioneel. Wat ik vooral waardeer, is dat er bij Altro een echt groeiteam is. Er is regelmatig contact en staan altijd klaar om elkaar bij te staan op welk vlak dan ook.’
Jij bezit de meeste vastgoed ervaring binnen het A-team. Hoe heb jij alles zien evolueren?
‘De vastgoedwereld is enorm veranderd sinds ik begon. De opkomst van digitale tools heeft een grote meerwaarde gebracht. Tools zoals Pipedrive helpen ons om leads beter te beheren en te volgen. Vroeger deed je alles zelf, maar tegenwoordig wordt veel uitbesteed. Denk bijvoorbeeld aan plaatsbeschrijvingen die direct aan je huurcontract worden gekoppeld. Hoewel dit efficiënt is, geloof ik dat door zulke zaken zelf te doen, je meer kennis opbouwt en maatwerk levert voor onze opdrachtgevers.
Klanten zijn op vandaag veel beter geïnformeerd omdat er veel info online te vinden is, soms zonder de juiste nuance aan te brengen. Dit maakt het soms uitdagender, maar het dwingt ons ook om nog professioneler en transparanter te zijn. Kennis kennis kennis.
Wat nieuwbouw betreft, zijn de tijden zeker veranderd. Het vergt meer inspanningen en toewijding om snel leads te behandelen en projecten af te ronden, alles is duurder geworden en de regelgeving is strenger en soms zelfs onredelijk. Toch blijven we innoveren en aanpassen om aan deze nieuwe eisen te voldoen. Strikte opvolging is hier absoluut aan de orde.’
Waarin ondersteunt Altro de makelaars?
‘Altro tracht de makelaars volledig te ontzorgen op het gebied van digitalisatie, opleidingen en marketing welke zowat het meest essentiële is naar onze klanten toe. Een belangrijk onderdeel hiervan is ons eigen platform, Altro Connect. Dit platform centraliseert alle interne en externe informatie op één plek. Ik vind het heel fijn om via Altro Connect mee te kunnen volgen wat mijn collega’s allemaal verwezenlijken. Het zorgt voor een transparante werkomgeving en bevordert de samenwerking binnen het team. Dankzij deze tools kunnen we efficiënter werken en onze klanten nog beter van dienst zijn.’
Wat is voor jou een geslaagde dag?
‘Voor mij is een dag geslaagd als ik een dossier succesvol kan afsluiten en daarbij eventuele problemen zelfstandig kan oplossen dankzij mijn kennis en ervaring. Kennis is een niet te onderschatten meerwaarde voor een kantoor. Daarnaast is kantooraanwezigheid en zichtbaar zijn in de gemeente belangrijk. Dit helpt om blijvende kenbaarheid en waardering van klanten op te bouwen. Het geeft voldoening wanneer klanten ons telkens weer weten te vinden en vertrouwen op onze expertise.’
Hoe zie jij de toekomst voor Altro?
‘Ik zie een veelbelovende toekomst voor de Altro vastgoedgroep, met name in het uitbouwen van onze dienstverlening in nieuwbouw en residentieel vastgoed met de link naar verhuur- en beheeractiviteiten welke een specifiek nichesegment aan het worden is. Ons doel is om uit te pakken met een totaalpakket en tegelijkertijd de visie van Altro te behouden: ‘anders zijn’ dan andere kantoren door onze diepgaande kennis, professionele aanpak en marketinginvestering.
Ik geniet ervan om nieuwe ontwikkelingen te zien en mee te maken, en ik geloof dat onze uitstraling en het vertrouwen dat we opbouwen cruciaal zijn voor ons succes. Voor kantoor Wetteren liggen de doelen in het versterken van onze positie en marktaandeel in de regio, het uitbreiden van ons team en het streven naar een optimale dienstverlening voor onze klanten. Er ligt nog heel wat werk op de plank, waar ik graag de komende tijd en met het nodige enthousiasme aan meewerk.’